Wednesday, January 6, 2010

TAHUN BARU 2010-DIMENSI BARU UNTUK KERAJAAN BN

TAHUN 2010 , bagi kalendar kaum Cina adalah tahun harimau. Sifat harimau suka bertarung ,bila bertarung tidak kira binatang atau manusia semua ada keinginan MAHU MENANG dan langkah seterusnya menjadi JUARA.

Barisan Nasional adalah Parti Perikatan UMNO,MCA ,MIC dan parti komponen lain dalam perikatan tersebutyang telah menjadi Kerajaan Malaysia sejak negara ini mencapai kemerdekaan pada tahun 1957 sehingga sekarang tahun 2010.

Hasil pengorbanan dan kemuafakatan parti-parti inilah yang telah membawa Malaysia sehingga ke tahap sekarang dalam semua segi pentadbiran,pendidikan,pembinaan dan kemajuan negara yang telah rakyat Malaysia kecapi bersama suka duka hidup di bumi Malaysia ini.
Masa silih berganti,pemimpin juga silih berganti dan senario lanskap politik Malaysia juga berubah mengikut zaman.Walaupun kenyataan Kerajaan BN telah lama menabur bakti kepada rakyat Malaysia dan telah lama menjuarai hati rakyat Malaysia,namun manusia mudah lupa jika jarang saling peringat memperingati sejarah lama bangsa dan negara terutamanya generasi muda hari ini yang membesar dalam ruang kehidupan yang begitu selesa.

Dalam usaha untuk meningkatkan taraf hidup penduduk yang berbilang bangsa ini, Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 Dato Seri Najib Tun Razak telah mencetuskan gagasan konsep 1Malaysia sejak mengambil alih pentadbiran pada April 2009.Agenda "Rakyat Didahulukan ,Pencapaian diutamakn" menjadi tumpuan dalam pentadbiran beliau.

Pada tahun 2010 ini,BN yang diterajui oleh Dato Seri Najib mempunyai Dimensi Baru UNTUK MEMBELA RAKYAT.Program BN-JUARA RAKYAT akan dilancarkan 9 Januari ini. Kerajaan BN sedar bahawa aspek "JUARA RAKYAT" yang diharapkan rakyat pada zaman ini telah memasuki DIMENSI BARU iaitu penekanan terhadap aspek ketelusan dan integriti.Paling penting ,sejauh mana kerajaan dapat menyelami permasalahan sebenar yang dihadapi dalam kehidupan seharian masyarkat terutamanya masyarakat bawahan.

Hakikatnya,semangat Juara kepada rakyat ini sememangnya telah menjadi semangat TERAS PERJUANGAN dalam parti BN tetapi semangat itu tidak digilap sepanjang zaman ,maka semangat itu seolah semakin pudar kerana ia tidak dilaungkan serta disemarakkan kepada rakyat dan juga pemimpin dalam komponen BN itu sendiri.

PROGRAM JUARA RAKYAT ini bertujuan meletakkan semula UMNO dan parti komponen BN dibarisan hadapan dalam mendepani apa jua permasalahan rakyat.Maka SEMARAKKANlah API semangat JUARA RAKYAT ini tanpa henti oleh dalam semua parti komponen BN dan juga dalam hati dan minda rakyat Malaysia.

6 TERAS PROGRAM JUARA RAKYAT adalah seperti berikut:

1-MENJUARAI KEHIDUPAN RAKYAT
2-MENJUARAI PEMBELAAN RAKYAT
3-MENJADI JOHAN DALAM MEMBANGUN RAKYAT
4-DIBARISAN HADAPAN UNTUK RAKYAT
5-MENJADI JUARA DI HATI DAN MINDA RAKYAT
6-RAKYAT MENJADI JUARA DALAM PERJUANGAN BN

Keyakinan perlu ditanam di hati semua rakyat Malaysia bahawa Kerajaan BN adalah kerajaan satu dalam seribu didunia ini yang SEMEMANGNYA sedaya upaya perjuangannya adalah membela rakyat tanpa mengira kaum untuk membentuk menjadi bangsa yang maju dimasa hadapan -HIDUP 1MALAYSIA , HIDUP RAKYAT MALAYSIA!

No comments: